Tuesday 31 October 2017

Best betul ke pakai set Mary Kay Botanical Effects?

Assalamualaikum and hye :)

Update blog cepat-cepat after Subuh before anak-anak bangun. haha.

Hari ni Aini nak share something untuk semua. Ramai yang datang mengadu dekat Aini, kulit muka breakout selepas menggunakan produk XYZ! Muka jadi pedih, merah-merah dan paling teruk berjerawat sehingga bernanah. huhu.

Nak tahu tak apa produk XYZ tu? Kebiasaannya produk atau set yang mengandungi krim siang dan malam, sabun pencuci yang berbuih. Lepas tu, bila terlupa je pakai sehari dua terus jerawat bercambah. huhu. Ataupun kulit jadi sensitif, terkena panas terik dah sunburn atau jadi pedih. Ada yang nak cuci muka, ambil wudhuk pun menangis. huhu.

Pengalaman Aini sendiri, after Aini habis pantang anak sulung, Aini pakai one of produk XYZ. Kesan dia Ya Allah, memang sangat effective. Dalam masa sebulan Aini pakai memang flawless sangat muka Aini. Aini pulak jenis pakai konsisten dan muka Aini jenis jarang sangat naik jerawat. Aini keep pakai and sampai Aini pregnant anak no dua, Aini dah stop consume produk XYZ tu. Nak tahu kenapa Aini berhenti? Sebab orang cakap tak elok consume any produk time preggy. I jenis follow the rule je. haha. Start Aini berhenti pakai produk XYZ tu, muka Aini dah start naik jerawat kecil-kecil and muka pun berubah jadi kusam. Sedih kan. huhu. Kira lebih kurang dah dua tahun Aini stop pakai produk XYZ. Sebab start anak Aini no dua tu berusia 11 bulan, Aini jatuh hati dengan produk Mary Kay. Sampai sekarang Aini setia dengan produk Mary Kay. I love Mary Kay! Ecewahhhh!




So, kalau anda adalah orang yang sensitif macam Aini cerita ni, boleh cuba dengan set sensitif dari Mary Kay ni iaitu Botanical Effects. Set ni Aini suggest kepada pengguna yang mengalami masalah;
  • kulit sensitif
  • kulit berjerawat
  • kulit menipis
  • kulit pedih
  • pengguna peeling produk
  • yang mengalami masalah di atas


Botanical Effects terdiri dari tiga formula mengikut jenis kulit iaitu Formula 1 (kulit kering + sensitif), Formula 2 (kulit normal/combination) dan Formula 3 (kulit berminyak). Aini akan tanya lebih lanjut mengenai kulit anda before sebelum mencadangkan formula yang terbaik. Sekiranya anda mendapati formula yang diberikan tidak sesuai, jangan risau kerana Mary Kay mempunyai 90 hari jaminan kepuasan pengguna. Dengan syarat, anda kena beli dengan Beauty Consultant yang sah dari Mary Kay. 


Fungsi setiap satu produk dalam Set Botanical Effects


Antara produk yang ada dalam Set Botanical Effects ialah:

  • Cleanser / Pencuci: membersih segala kekotoran, makeup, habuk dan hama agar muka kita bersih, sihat dan lembut. Botanical Cleanser in tidak berbuih kerana pencuci yang berbuih mengandungi satu bahan kimia yang membuatkan kulit wajah kita bertambah kering. Dan lama kelamaan kulit akan menjadi  mengelupas dan bertambah nipis dan sensitif.
  • Mask : membantu menanggalkan sel-sel kulit mati, mengecilkan pori-pori, membersihkan pori-pori tersumbat, menganjalkan kulit dan membersihkan muka dari blackhead dan whitehead. Jika kita konsisten pakai mask, pipi kita akan menjadi anjal seperti dicucuk botox. 
  • Freshen / Toner : membantu membersihkan muka dari saki-baki makeup setelah dicuci dengan cleanser. Mengetatkan dan mengecilkan liang roma yang terbuka. Kita perlu pakai freshen selepas pakai cleanser atau mask untuk menutup kembali pori-pori.
  • Hydrate / Moisturizer / Pelembap : membantu melembapkan kulit wajah sepanjang hari. Tanpa pemakaian hydrate, wajah kelihatan kurang bermaya/kusam, gelap, jeragat dan tanda-tanda penuaan seperti garis-garis halus mula kelihatan. Nak nampak awet muda perlu sentiasa pakai hydrate. 



Satu set ni tahan hingga 6-7 bulan. Memang berbaloi sangat kulit jadi cantik dan puas hati sangat tau! Jom Aini tunjuk, antara testimoni-testimoni yang guna set Botanical Effects ni.











Khusus kepada anda yang mengalami masalah kulit di luar sana, ingin mendapatkan skincare yang terbaik, boleh hubungi Aini melalui Whatsapp. InsyaAllah Aini akan berikan konsultasi yang terbaik secara PERCUMA. Khas buat customer yang purchase melalui Aini, Aini akan guide dan consult cara menggunakan set Botanical Effects dengan cara yang betul sepertimana yang Aini amalkan sendiri.


AINI,
Whatsapp : 019.658.0309
Your Mary Kay Beauty Consultant

FOLLOW OFFICIAL INSTAGRAM MARY KAY AINI:

@aini.maryk

FOLLOW OFFICIAL PAGE FACEBOOK MARY KAY AINI:

Mary Kay by Sewa Baju Pengantin/Nikah/Resepsi

No comments:

Post a Comment